Aan het hoofd van onze klantenservice

17 January 2018

Naoual (25) is de manager van onze klantenservice-afdeling. Al bijna 7 jaar lang zet zij zich in voor zowel onze klanten als haar collega’s. “Wij zijn er echt voor onze klanten”, vertelt ze. “Of het nu om een financiële vraag of een vraag over de resultaten gaat.” Daarmee is de klantenservice het centrale aanspreekpunt waar u met alles terecht kunt.

Samen de uitdaging aan

Uitdaging is voor Naoual ontzettend belangrijk. In de jaren dat zij werkzaam is bij MKB ClickService is zij zich dan ook met steeds meer verschillende werkzaamheden bezig gaan houden en is zij continu mee blijven groeien met het bedrijf. Dat maakte haar een uitstekende kandidaat voor de functie die zij ondertussen al meer dan 3 jaar bekleedt. “Als manager op de klantenservice zie ik tot nu toe nog altijd uitdagingen. In de service naar onze klanten toe, in onze dienstverlening… gewoon in hoe wij zo veel mogelijk voor de klant kunnen betekenen op een zo efficiënt mogelijke manier.”

Uiteraard doet zij dit samen met al haar collega’s. Feedback van klanten komt op de klantenservice binnen, maar zoals Naoual al zegt: “Het zijn eigenlijk alle afdelingen samen.” Verbeterpunten pakken de accountmanagers meteen op, maar worden ook overlegd met bijvoorbeeld de productie- en de sales-afdeling. Op die manier kunnen de medewerkers samen een oplossing op korte én lange termijn bewerkstelligen. “Door goed samen te werken en verbeterpunten goed in kaart te brengen, kun je een oplossing bieden waardoor er verbetering ontstaat.”

Een centraal aanspreekpunt

Dat resultaat en verbetering belangrijk is voor Naoual, laat zich eveneens zien in de proactieve houding op de afdeling. “Wij nemen periodiek contact op met onze klanten,” zo vertelt zij. “We bellen op en doorlopen de statistieken van de AdWords-campagne, maar gaan nog een stuk verder dan dat. Wat doen de bezoekers nu als ze op de site komen? Nemen ze contact op? Wat zijn de conversies? Wat is het resultaat?

Het sleutelwoord bij deze service is duidelijkheid. “Wij vinden het belangrijk dat de klanten begrijpen wat wij voor ze doen. En dat ze goed voor zichzelf in kaart hebben wat voor resultaten er worden behaald.” Daarom kunnen onze klanten met van alles bij de accountmanagers terecht. Vragen over het contract, een verandering in dienstverlening, uitleg over de statistieken… de klantenservice behandelt het allemaal. In overleg met de marketingspecialisten wordt er bovendien gekeken hoe de resultaten nóg meer verbeterd kunnen worden. “Op die manier proberen we altijd het beste resultaat voor de klant neer te zetten.” Onze slogan is niet voor niets: wij denken mee met het MKB!

Positief op alle punten

Op de klantenservice-afdeling heerst er een hele goede sfeer. Er moet natuurlijk doorgewerkt worden, maar: de medewerkers zijn ‘altijd in voor een dolletje’. “Ik vind het belangrijk dat iedereen met plezier naar z’n werk gaat,” vertelt Naoual, “en met plezier z’n werk doet. Ik vraag dan ook regelmatig: zijn er dingen waar jullie tegenaan lopen? Die beter kunnen?”. Ook zorgt Naoual dat zij niet te ver van de werkvloer komt te staan. Ze belt zelf met klanten, behandelt dossiers en werkt gewoon bij haar teamleden op de afdeling. Samen zorgen alle collega’s voor een positieve werkplek, een positieve werksfeer en daarmee een positieve dienstverlening.

 

U kunt met al uw vragen of opmerkingen bij uw persoonlijke accountmanager terecht. Wij staan altijd voor u klaar met raad en daad! Bel naar 030 – 266 96 66 en MKB ClickService helpt u met alle plezier verder.

Naoual, Manager Klantenservice