Advertenties vs. organische zoekresultaten

30 November 2016

Uit onderzoek is gebleken dat 55% van de internetgebruikers het verschil niet weet tussen de Google-advertenties en de organische zoekresultaten.

Wanneer je iets intypt op Google zal je een pagina te zien krijgen met zoekresultaten. Dit zijn zowel de betaalde advertenties als de gewone (organische) zoekresultaten. De betaalde zoekresultaten zullen altijd boven of onder de organische zoekresultaten getoond worden. Deze zijn erg vergelijkbaar met de organische zoekresultaten, maar zijn daar geplaatst door Google voor bedrijven die gebruik maken van een AdWords-campagne.

De advertenties zijn te herkennen aan het groene “Adv” icoon van Google. Hierdoor kan de internetgebruiker de advertenties en organische resultaten onderscheiden. Een verduidelijking hiervan is te zien in de illustratie hieronder:

Hoe kunnen wij u helpen met de Google-advertenties?

Bij deze aanpak gebruiken wij zoekwoorden en synoniemen die relevant zijn voor de bedrijfsactiviteiten van onze klant. Een voordeel is dat er in een AdWords-campagne veel zoekwoorden opgenomen kunnen worden. Een nadeel is, hoe hoger de populariteit van een zoekwoord, hoe hoger de prijs per klik (CPC). Het is dus van groot belang om de zoekwoordcombinaties goed af te stemmen op het budget dat beschikbaar gesteld wordt voor de campagne. 

Aan de AdWords-campagnes worden advertenties gekoppeld, waarin duidelijk het aanbod van het bedrijf beschreven wordt, gevolgd door een call to action. De call to action moet ervoor zorgen dat de internetbezoeker contact met de ondernemer opneemt. 

Lees hier meer over onze AdWords-campagnes.

Hoe kunnen wij u helpen met het verhogen van de organische resultaten?

Op basis van het interview met onze klant, kiezen wij enkele zoekwoorden die in lijn zijn met de dienst en/of product van de onderneming. Deze worden door een professionele copywriter verwerkt in een tekst voor de landingspagina’s