Caravan en Camper Service Hoogeveen: Even Melle bellen!

11 January 2019

Hebt u een camper of caravan? Dan weet u vast hoe belangrijk het onderhoud is. De camper of caravan is immers uw onderkomen tijdens de vakantie. Een bekende op het gebied van camper- en caravanonderhoud is Caravan en Camper Service Hoogeveen. Eigenaar Melle Snijder is sinds 2015 klant bij MKB ClickService – en niet zonder resultaat. Wij spraken Snijder over zijn bedrijf en zijn klantgerichte benadering: “Als je het niet meer weet: Melle bellen!”

Allround vakman

Aan de rand van het Drentse Hoogeveen vindt u de werkplaats van Caravan en Camper Service Hoogeveen. Eigenaar Melle Snijder bewoont een ruim pand samen met een verkoper van kampeer- en buitensportartikelen én een zeilmaker. Hoewel Snijder ongeveer twee aanhangers tegelijk kwijt kan, is Caravan en Camper Service Hoogeveen absoluut geen klein bedrijfje: vakantiegangers uit heel Nederland weten Snijder jaarlijks te vinden voor het nodige onderhoud en specialistische reparaties. Snijder: “Dankzij mijn achtergrond in een caravanfabriek ken ik ieder onderdeeltje van een caravan. Zelfs de schotel kan ik onderhouden. Klanten komen hier regelmatig zodra een andere partij het niet meer kan oplossen.”

De klant is koning

Snijders trouwe klantenkring is hem gevolgd na het faillissement van een grote Nederlandse caravanproducent waarvoor Snijder zo’n 25 jaar werkte. Hij begon in 1983 in de fabriek, verhuisde na 13 jaar naar het magazijn en belandde uiteindelijk in 1990 bij een dealership. In iedere laag van het proces is Snijder dus een ervaringsdeskundige. De specialist heeft dan ook een feilloos gevoel voor de wensen van de kampeerder. Zo legt hij uit: “De kampeerder wil bijvoorbeeld graag snel geholpen worden. Men haalt de caravan op zaterdag uit de opslag en vertrekt al een paar dagen later naar de plaats van bestemming. Deze klant kan dan op maandag al bij ons terecht. Zo speel ik in op de behoefte van de klant.”

En scheelt er iets aan het tentdoek? Dan wordt de klant doorverwezen naar de zeilmaker. Gaspitje nodig? Dan is daar de kampeerwinkel. Op deze manier kan de klant bij Caravan en Camper Service Hoogeveen terecht voor een compleet pakket. Handig, nietwaar?

Een positieve samenwerking

Snijder is te spreken over de samenwerking met MKB ClickService. Er komen nog altijd nieuwe klanten binnen via het 085-nummer en ook het contact bevalt hem goed: “Ik was onlangs een week op vakantie en wilde een berichtje op de website om klanten in te lichten. Na een week mailde mijn projectbeheerder dat het bericht weer van de site was gehaald. Dat scheelt mij gewoon veel tijd en zorgen. Ik mag niet klagen.”

Wij wensen Snijders veel succes en vooral plezier bij het runnen van zijn almaar groeiende bedrijf. Want ook het gloednieuwe pand waar Caravan en Camper Service Hoogeveen en de twee collega-bedrijven pas sinds de zomer gevestigd zijn, lijkt al te krap te worden. Wij zouden zeggen: Op naar de toekomst!