In de spotlight: Dee’s Trimsalon

19 March 2018

Met zo’n ruim en veelzijdig klantenbestand komen we af en toe hele bijzondere klanten tegen. Klanten die niet alleen blij zijn met wat wij voor hen doen, maar ook vice versa! Dewey Saib van Dee’s Trimsalon is hier een voorbeeld van. Een gezellige klant voor wie de landingspagina’s veel hebben opgeleverd. Marketing- en communicatiemedewerker Floris en copywriter Stella sprongen in de auto naar Leeuwarden om eens een kijkje achter de schermen te nemen bij deze bijzondere klant.

Een echte dierenvriend

Bij binnenkomst worden we hartelijk onthaald door Dewey en haar viervoeters Andy en Nunah. Het gesprek begint onder het genot van een kopje koffie en thee bij het begin. Dewey vertelt dat ze al van jongs af aan dol is geweest op dieren en specifiek op honden. Ze besloot dat ze echt met dieren bezig wilde zijn. Daarom is ze van een opleiding waar ze veel te veel met statistieken te maken had naar een hands-on trimopleiding geswitcht. Dat bleek de juiste keuze: “Ik dacht wel dat ik het leuk zou vinden, maar ik vond het echt super leuk!”. Trimmen paste heel goed bij haar en was iets waar ze in uitblonk:

Dewey’s werkwijze wordt gekenmerkt door volop persoonlijke aandacht en een gezonde dosis eerlijkheid. Iedere hond krijgt hier de zorg die hij of zij verdient. Dewey neemt alle tijd en let goed op wat de hond wel en niet fijn vindt. Ook knipt ze maar één hond tegelijk, zodat zij zich hier volledig op kan richten. “Ik merk dat klanten het heel prettig vinden dat ik alleen maar met hun hondje bezig ben. Er is hier echt individuele aandacht voor het dier. Als de hond bijvoorbeeld bang of zenuwachtig is, dan stel ik hem of haar gerust. Soms betekent dat een kleine pauze nemen, even spelen, knuffelen of een koekje krijgen. Dat vind ik heel belangrijk, dat de hond zich op z’n gemak voelt.”

Ook hecht Dewey veel waarde aan haar klanten iets meegeven waar ze wat aan hebben. “Misschien ben ik té eerlijk,” lacht ze, “maar daar hebben mijn klanten het meeste aan. Ik vind het ’t leukste als ik mensen iets waardevols kan vertellen en hen iets kan leren. Iets anders dan de waarheid heb ik niet!”

Het begin van de trimsalon

“De eigenaresse van mijn stagebedrijf in Leeuwarden wilde met pensioen. Zij vroeg aan mij of ik haar klanten wilde overnemen,” zegt Dewey. Vervolgens is het voor haar allemaal heel snel gegaan. Binnen enkele maanden heeft ze een huis gekocht en een deel hiervan omgetoverd tot volwaardig trimsalon. Een in hoogte verstelbare wasbak en trimtafel, allerlei scharen en scheerkoppen, een waterblazer, verzorgingsproducten… Dewey heeft alles in huis om de honden flink te verwennen en weer een frisse look te geven. Boven op een plank staan een aantal prijzen uitgestald en aan de muur prijken haar diploma’s. In een kaartenbak houdt Dewey de gegevens van haar klanten (zowel de honden als de baasjes!) aandachtig bij.

Het overnemen van het bestaande klantenbestand was best een dubbel gevoel. “Aan de ene kant is het heel leuk omdat je die mensen al heel lang kent. Aan de andere kant is het lastig, omdat ik heel anders werk. En de klanten verwachten toch hetzelfde.” Haar klantenkring begon daarom wel enigszins te veranderen. Belangrijk dus dat Dee’s Trimsalon een goede website zou krijgen.

Eigen klanten, eigen website

Nieuwe klanten zijn door mond-tot-mondreclame binnengekomen, maar ook dankzij de landingspagina’s van MKB ClickService (bekijk ze hier!). “Ik heb een hele mooie website waar ik zó blij mee ben,” aldus Dewey. “Hij spreekt heel erg aan en hij werkt goed. Ik kom vrij snel bovenaan in Google, bijvoorbeeld als mensen zoeken naar ‘trimsalon Leeuwarden’.” Ook als mensen via-via van haar horen, is de website vervolgens makkelijk vindbaar. “Dat vind ik heel fijn!”

Na de eerste paar maanden bleek het gekozen pakket niet helemaal geschikt voor Dewey’s budget. Ze wilde graag de mogelijkheden bespreken om dit te veranderen. “Mijn accountmanager heeft zich ingezet om te regelen dat dit kon. Daar was ik haar intens dankbaar voor.” Haar pakket sluit nu prima aan bij haar wensen.

Blijven groeien en verbeteren

Dewey heeft er een hoop klanten bijgekregen door de website en doorverwijzingen van bestaande klanten. Ze heeft nu een heel leuk klantenbestand wat echt bij haar past. “Ik heb nog niet meegemaakt dat mensen die nieuw bij mij zijn gekomen, weer weg zijn gegaan. Ook heb ik van 1 klant wel 15 andere klanten doorgestuurd gekregen. Dat vind ik zó leuk.” De doelgroep is onderhand erg afwisselend, van jong tot oud en van grote tot kleine honden. Veel van haar klanten komen bij haar met rassen zoals poedels, shih tzu’s, maltezers en boomers.

Voor Dee’s Trimsalon en voor Dewey zelf ligt er ongetwijfeld nog meer groei in het verschiet. De trimster volgt nog regelmatig cursussen om haar vakkennis bij te houden. “Niet dat ik mijn werk niet goed vind, maar het kan altijd beter. En hoe iemand anders knipt vind ik altijd leuk om te zien. Het blijft een leerproces, ik denk dat het niet uitmaakt hoe oud je bent. Maar ik blijf wel bij mezelf,” vertelt ze. En dat blijft natuurlijk het belangrijkste!

Wij zijn blij dat wij Dewey hebben kunnen helpen met de groei van haar bedrijf. MKB ClickService is er om mee te denken met midden- en kleinbedrijven en te zorgen dat zij iets hebben aan wat wij voor ze doen. Hartelijk bedankt, Dewey, en op naar de rest van een fijne samenwerking!