Een levendige website is interessant voor uw bedrijf

16 January 2017

MKB ClickService helpt haar klanten bij het ontwikkelen van een website of landingspagina’s. Maar, ook u kunt ervoor zorgen dat uw website interessanter wordt. Hoe u dat doet? Door regelmatig relevante, actuele en informatieve inhoud te plaatsen. Het is de ideale manier om nieuwe internetbezoekers te krijgen en uw bezoekers om te zetten naar klanten.

Waarom is het interessant om uw website levendig te houden?

Voor uw bedrijf is het natuurlijk essentieel om een website te hebben, maar een website die niet up-to-date is, heeft weinig nut. Google geeft namelijk de voorkeur aan websites die ‘actief’ zijn. Dit zijn websites die regelmatig van nieuwe content worden voorzien. Deze worden hoger weergegeven in de organische zoekresultaten van Google, dan websites waar geen nieuwe content geplaatst wordt. Dit laatste wordt door Google gelabeld als “dode” websites. Het belang van regelmatig nieuwe content plaatsen op uw website is dus van groot belang. 

Wat zijn de voordelen?

Een website die regelmatig nieuwe inhoud aanbiedt, stelt de bezoekers gerust. U geeft de indruk dat uw onderneming actief aanwezig is. Heeft er een verandering plaatsgevonden in uw onderneming? Heeft u een nieuw product en/of dienst gelanceerd? Vertel het aan uw bezoekers. U zal hoger komen te staan in de organische zoekresultaten en u kunt zich onderscheiden van de concurrenten die een minder actieve website hebben. 

Val op, toon aan dat u een dynamisch bedrijf bent. Nog beter, u trekt hiermee niet alleen nieuwe klanten aan, het is ook een geweldige manier om uw huidige klanten meer aan uw bedrijf te binden. Door uw klanten regelmatig op de hoogte te houden over uw bedrijf, zal de kans verhoogd worden dat zij nogmaals uw winkel en/of webshop bezoeken of mond-op-mond reclame maken.

Hoe kunt u dat doen?

-    Een specifieke pagina aanmaken
Om uw website op te fleuren, kunt u een specifieke pagina aanmaken: « nieuws », « actualiteit », zo begrijpen de internetbezoekers ook meteen dat zij hier het laatste nieuws uit uw bedrijf of sector kunnen terugvinden

-    Sociale media aan uw website linken
Aan de hand van een bepaalde software of een eenvoudige plug-in heeft u de mogelijkheid om automatisch uw publicaties op de sociale media zoals Facebook, Twitter of YouTube op uw website te plaatsen. Dat zorgt ervoor dat u regelmatig nieuwe inhoud heeft op uw website en u verhoogt het bereik van uw publicaties.

-    Een blog aanmaken
Voeg een blog toe waarop u artikels kunt plaatsen waarin u praat over uw activiteitensector, uw nieuwe diensten,… U kunt hierop bijvoorbeeld ook content plaatsen over de nieuwe wetgeving omtrent uw activiteiten, nieuwe normen,…

Wat kunt u vertellen?

Het kan zeker gebeuren dat u geen idee heeft van wat u qua actualiteit of inhoud moet posten. Echter, er bestaan ontelbaar veel onderwerpen waarin u zich kan verdiepen.

-    Het bedrijfsleven
Staat uw onderneming binnenkort op een beurs? Heeft u een nieuw certificaat behaald dat u toelaat om nieuwe diensten aan te bieden? Heeft u een nieuwe specialist aangenomen? Aarzel niet om het te vermelden! Uw bedrijfsvideo, meningen van uw werknemers, jubileum van uw onderneming….  

-    Ervaringen van klanten
Zijn uw klanten onder de indruk van uw prestaties? Vraag dan of zij een recensie of beoordeling willen schrijven. Het zien van ervaringen van andere kan de doorslag geven bij iemand die twijfelt om uw diensten af te nemen. 

-    Uw realisaties
Wees trots op uw werk. Publiceer op Sociale Media en uw website voorbeelden van uw laatste realisaties. 

-    Speciale aanbiedingen
Heeft u speciale aanbiedingen? Communiceer de promoties, exclusieve aanbiedingen, kortingen etc. op uw website. Vergeet niet om dit ook via Sociale Media te delen. 

-    Casestudies
U kunt altijd een specifieke zaak van uw werk uitwerken. Presenteer de initiële problematiek van een klant (waarom kwam hij naar u?), maak nadien aan analyse (hoe heeft u dat aangepakt?), en ten slotte, praat over uw oplossing (wat heeft u de klant aangeboden?). Hierdoor kunnen uw potentiële klanten zien welke oplossingen u aanbiedt en hoe u op een persoonlijke manier omgaat met uw klanten.

Wat moet u onthouden? 

Zoek inhoud die uw klanten aanspreekt en te maken heeft met uw bedrijf. Post regelmatig nieuwe content en spreek zowel de bestaande klanten als de prospecten aan.