Het knutselsucces van Made by Melissa

14 December 2018

Hebt u kinderen? Dan weet u vast wel dat kinderfeestjes een vak apart zijn. Misschien doet u het met plezier of juist met tegenzin, maar één ding staat vast: het vraagt een hoop tijd en aandacht. Dat kan anders, dacht de Haarlemse Melissa Haas-Keizer. Zij combineerde haar plezier in creëren met werken met kinderen en vertaalde dit naar een onderneming die in korte tijd sterk groeide. Wij gingen met Haas-Keizer in gesprek over het ontstaan en succes van haar creatieve feestjes: “De eerste klanten zijn dit jaar al voor een tweede feestje teruggekomen”.

Van hobby naar…

Made by Melissa is klant bij MKB ClickService sinds oktober 2017. Enkele maanden eerder startte eigenares Melissa Haas-Keizer haar onderneming gericht op het organiseren van creatieve feestjes voor kinderen. “Ik werkte in de zorg, maar werd daar niet erg gelukkig van. Creatief bezig zijn was voor mij een manier om te ontspannen, om de wereld om mij heen even te vergeten. Ik dacht: hoe kan ik deze passie combineren met mijn plezier in het werken met kinderen? Dat was het begin van Made by Melissa.”

En dat bleek een schot in de roos: “Ouders vinden zichzelf vaak niet creatief en besteden een knutselfeestje dus graag uit,” aldus Haas-Keizer. U kunt bij Made by Melissa terecht voor creatieve feestjes aan huis of op haar locatie in Haarlem. Slijm maken, ninjazwaarden versieren, pancake-art: Haas-Keizer ontwikkelt feestjes voor ieder kind. Ook kunt u kiezen voor het huren van een van de boxen. Hierin vindt u alle ingrediënten voor een geslaagd feestje, van draaiboek tot versieringen. Hierbij maakt Haas-Keizer alles zelf: de slingers, de versierde bekertjes, het slijm zelf: “Ik haal veel inspiratie van het internet, bijvoorbeeld Youtube, maar geef er altijd mijn eigen draai aan.” Zo speelt zij helemaal in op de trends en zijn toch geen twee feestjes hetzelfde.

Toekomstdromen

Na een succesvol jaar, met gemiddeld maar liefst 15 feestjes per maand (en pieken van 25 per maand), staan er nieuwe plannen op de agenda. Zo wil Haas-Keizer zich ook gaan richten op creatieve workshops voor volwassenen. Van vrijgezellenfeest of babyshower tot teamuitje: iedereen wordt blij van samen creatief bezig zijn. Zo kunt u straks bijvoorbeeld samen gaan houtbranden of glasetsen. Mooie volgende stappen voor de nog jonge onderneming van Haas-Keizer.

Iedere dag feest

Haas-Keizer maakt gebruik van een Google Ads-campagne voor de eigen website. Al snel begonnen de opdrachten via de campagne binnen te stromen en, verrassend genoeg, niet alleen in de regio waarin geadverteerd wordt. Haas-Keizer: “Zelfs in de regio Rotterdam weet men mij te vinden. Ik heb soms wel twee feestjes op één dag! En de boxen reizen heel Nederland door.” Omdat dit succes in haar eentje soms bijna niet bij te benen is, heeft Haas-Keizer zelfs een medewerker kunnen aannemen. “Als bijvoorbeeld mijn eigen kind jarig is, kunnen de feestjes gewoon doorgaan. Hoe fijn is dat?”

Onlangs zag Haas-Keizer met eigen ogen het resultaat van haar displaycampagne: “Ik bekeek op Youtube een filmpje over squishies, een nieuwe rage. En daarnaast stond mijn advertentie!” Wij gaan ervan uit dat deze mooie stijgende lijn kan worden voortgezet en dat Haas-Keizers onderneming alleen maar verder zal groeien. Want dit is echt een onderneming om blij van te worden: “Het is iedere dag feest,” aldus Haas-Keizer.