Het succes van webshop Wannahaves Fashion: “We doen ons best, voor 200%”

10 August 2018

Koopt u uw dameskleding graag online? Dan is de kans groot dat u bekend bent met Wannahaves Fashion. U vindt hier frisse, modieuze dameskleding voor aantrekkelijke prijzen. In de zomer van 2015 is het begonnen met een winkel en inmiddels uitgegroeid tot enorm succesvol modebedrijf. Wij spraken Mascha van den Heuvel, mede-eigenaar van Wannahaves Fashion, over de weg naar succes en het ondernemerschap: “We blijven risico’s nemen”.

Een dreamteam

Van den Heuvel en haar zakenpartner Rodney Harar zijn wat je noemt rasondernemers. Sinds de oprichting van de winkel in de zomer van 2015 en enkele maanden later de webshop is Wannahaves Fashion stap voor stap ontwikkeld tot een bloeiend bedrijf dat online concurreert met grote partijen als Wehkamp. Hoe zij dat voor elkaar hebben gekregen? Met een goedlopende Google Shopping-campagne bij MKB ClickService, maar vooral hard werken, snel schakelen en ook: er veel voor laten.

Van den Heuvel en Harar zijn de spil van het bedrijf. Zij hebben de touwtjes in handen gehouden en zijn dan ook bijna altijd zelf aanwezig in de winkel of het webshopmagazijn. Samen zijn ze een sterk team: Van den Heuvel beschikte over jarenlange ervaring als manager van kledingwinkels en had dus een goed gevoel voor stijl en verkoop. Harar wist met zijn achtergrond in ICT een webshop te bouwen die bezoekers in staat stelt gemakkelijk te vinden wat zij zoeken. Bovendien had hij veel kennis van stoffen. Zaken als marketing en inkoop hebben zij simpelweg zichzelf aangeleerd en doen zij ook nog altijd zelf. Van den Heuvel is zelfs het gezicht van het label en poseert inmiddels probleemloos met een nieuw jurkje in hun eigen fotostudio: “Snel schakelen wordt zo nóg gemakkelijker. Bovendien koop ik alle stukken zelf in en weet ik ze dus ook goed te verkopen.”

Altijd in ontwikkeling

Dat de partners zelf de controle houden over veel stappen, maakt ten eerste dat zij snel kunnen schakelen. Is een product verkeerd geleverd? Dan wordt er direct een nieuw product verzonden. Laten klanten reacties achter op Facebook? Dan krijgen ze vliegensvlug een reactie. Daarnaast houden de eigenaars zo continuïteit in de huisstijl en algehele toon. Iedere afbeelding die online verschijnt bevat een foto van Van den Heuvel in het kledingstuk en afbeeldingen van de accessoires die zij draagt. Simpel, straight forward, herkenbaar.

Na drieënhalf jaar wordt er nog iedere dag gefinetuned. Zo worden het magazijn en het picksysteem stap voor stap geautomatiseerd, zodat de medewerkers de ieder jaar groeiende hoeveelheid bestellingen ook in de toekomst vlot kunnen blijven verzamelen en verwerken. Op groei moet je immers zijn voorbereid. En om die groei voort te zetten, blijven de ondernemers risico’s nemen. “Ook in rustige periodes blijven we doorpakken en acties houden. Zo behoud je continuïteit,” aldus Van den Heuvel.

Het is voor ons erg leuk en inspirerend om te zien hoe onze klanten hun bedrijf tot zo’n succes weten te maken. Adverteren in Google is immers één ding, maar voor succes is ook die ondernemersgeest nodig. Dan blijven de klanten komen. Daarmee is Wannahaves Fashion een mooi voorbeeld voor iedereen die de volgende stap wil zetten!