Interview met Saloua

19 July 2016

''Klanten tevreden houden is mijn grootste uitdaging''

Saloua Laoukili is met haar 21 jaar de jongste werknemer binnen MKB ClickService. Sinds december 2015 maakt zij deel uit van het klantenserviceteam. Nog steeds werkt zij met groot plezier in het bedrijf en haalt zij genoeg voldoening en uitdaging uit haar dagelijkse werkzaamheden: “Als ik weer een klant tevreden heb kunnen stellen, maakt dat mijn dag helemaal goed!”

Wanneer Saloua haar opleiding (Financieel) Administratief Medewerker op het MBO afrondt, kan zij al vrij snel binnen MKB ClickService aan de slag. “Naoual Laoukili, mijn zus en manager klantendienst, was op dat moment dringend op zoek naar een debiteurwerknemer. Mij leek deze functie een echte uitdaging en ik besloot te solliciteren”, zegt Saloua. Als even later een vacature bij de klantenservice vrijkomt, stapt Saloua toch over naar deze afdeling. “De werkzaamheden van een klantenservicemedewerker spraken mij erg aan. Bij de klantenservice heb ik in korte tijd dan ook veel geleerd van mijn collega’s. Samen doen wij er alles aan om een hoge klanttevredenheid te generen.”

De grootste uitdaging binnen de functie van medewerker klantendienst haalt Saloua uit het tevreden krijgen en houden van klanten. Iedere ochtend weer kijkt zij of er nieuwe vragen, klachten, etc.  binnengekomen zijn. Is dit inderdaad het geval? Dan neemt Saloua contact met de betreffende klant op. “Ik vind het belangrijk om een goede oplossing te vinden en klanten van een duidelijk antwoord te kunnen voorzien. Daarbij vind ik het jammer dat klanten hun klacht soms op het internet zetten en ons niet rechtstreeks benaderen. Zeker omdat ik goed te bereiken ben voor de klant. Bovendien kunnen wij zo veel sneller tot een goede oplossing komen.”

Saloua vindt het fijn als klanten die eerder ontevreden waren door haar hulp weer tevreden zijn. Daarnaast haalt zij haar voldoening uit de afwisseling die de functie haar biedt: “Iedere dag is anders. Het ene moment houd ik me bezig met een welkomstgesprek, het andere moment beantwoord ik een vraag van een klant. Bovendien houden mijn collega’s het werk leuk. Binnen MKB ClickService hangt een fijne werksfeer. Wij zijn echt één team met z’n allen.”

Wel vindt Saloua het jammer dat zij het gevoel heeft dat zij zich door vervelende uitingen op het internet over MKB ClickService constant moet bewijzen. Hierbij gaat het bijvoorbeeld om zaken die niet aan de orde zijn en vaak verre van de werkelijkheid zijn. “Zo vind ik het jammer dat men soms denkt dat wij oplichters zijn”. Als je bedenkt dat er maar 9 klachten op Klacht.nl staan, terwijl wij meer dan 1250 klanten hebben, is dat natuurlijk niets. Daarbij hebben wij een oplossingspercentage van 100%, waardoor wij in feite dus geen klachten hebben lopen op Klacht.nl”, zegt Saloua.

Saloua Laoukili - Medewerker Klantendienst