Leuk contact en resultaat centraal: interview met Alice

19 October 2017

Met haar passie voor communicatie én ondernemen zit Alice (24) al vanaf haar eerste dag goed op haar plek bij MKB ClickService. Elke dag weer zet zij zich voor de volle 100% in om haar klanten het beste resultaat te helpen behalen. Ik voel me een heel rijk persoon als ik iemand op de juiste manier kan helpen en zo met elkaar iets kan creëren waar de klant baat bij heeft.

Een dag vol communicatie

Een gemiddelde werkdag van Alice bestaat voor een groot deel uit klantencontact. Dat komt goed uit, aangezien Alice altijd al interesse heeft gehad in communicatie. Vandaar dat zij voor een studie en loopbaan in deze richting heeft gekozen. Van zichzelf is zij al open en spontaan, en dat vertaalt zich door op de werkvloer. Soms krijg ik van klanten te horen dat ik altijd zo vrolijk de telefoon opneem.

Alice ondervindt dan ook veel plezier aan de diversiteit aan communicatie. Bellen, mailen, interviewen, klanten op kantoor ontvangen of juist bij hen langsgaan… allemaal werkzaamheden waardoor zij en haar klanten elkaar beter leren kennen. Je hebt toch een soort band, waardoor je ook graag aan de slag gaat voor diegene.

Het maximale voor de klant betekenen

Haar ondernemershart zien we terug in het feit dat zij in de brede wereld van marketing en communicatie uiteindelijk voor SEA is gegaan. Je doet specialistisch werk, zegt Alice, Bovendien kun je mensen hierin helpen, omdat niet iedereen er verstand van heeft. Haar expertise zet ze graag in om haar klanten verder te helpen. Als iemand geen idee heeft, voel ik mij een heel rijk persoon om diegene te kunnen helpen. Zo kun je met elkaar – professional en ondernemer – iets creëren waar de klant baat bij heeft. En dat vind ik heel mooi.

Waar ik echt iets uithaal is resultaten zien, zo vertelt ze. Ons streven is de zichtbaarheid en vindbaarheid te verbeteren, en dat kun je heel goed meten. Je ziet precies hoeveel klikken en vertoningen je hebt behaald. Dat is zo fijn aan AdWords en Google Analytics: je kunt de resultaten meten, deze analyseren en vervolgens met verbeterpunten komen. Zo is Alice continu bezig met optimaliseren om het hoogst mogelijke voor haar klanten te behalen. Ik kan iets moois maken voor de klant en haal voldoening uit feedback als dat lukt. Aanpassingen probeer ik snel te bewerkstelligen, zodat iedereen meteen tevreden is.

Open en energiek op de werkvloer

Wat Alice tevens veel plezier in haar werk geeft, is de open en energieke werkomgeving. We zijn een jong, fris, energievol bedrijf. Je kunt lekker jezelf zijn. Er hangt een informele sfeer met een open structuur, waardoor zij makkelijk en met plezier haar werk kan doen. De open communicatie die we naar onze klanten hanteren, hanteren we ook naar elkaar. Juist die toegankelijkheid maakt ons bedrijf zo geschikt voor de MKB’er. De projectbeheerders zijn vrij om met elke klant mee te denken en door de combinatie van goed contact en de juiste marketingstrategie tot het beste resultaat te komen.

Wilt u sparren over hoe u uw vindbaarheid op het internet kunt verbeteren? Bij MKB ClickService krijgt u altijd een persoonlijke projectbeheerder zoals Alice toegewezen. Neem bij vragen of interesse gerust contact met ons op. Wij maken graag kennis met u!

* Alice, marketingtopper