Remarketing: strategie voor meer conversie

10 October 2017

Remarketing is voor velen nog een onduidelijk begrip. Kort gezegd is het een strategie om bezoekers te triggeren om toch een conversie te voltooien, nadat ze al een keer op uw website zijn geweest. Bent u ook wel eens een advertentie tegengekomen voor een product dat u zojuist heeft bekeken? Dát is remarketing!

Waarom remarketing?

Een groot deel van de bezoekers doet geen aankoop via een website tijdens het eerste bezoek. Aangezien de bezoeker voor u wel heel waardevol kan zijn, is het van belang deze niet kwijt te raken. Door het inzetten van remarketing kunt u een bezoeker die uw website zonder een aankoop te hebben gedaan verlaat opnieuw benaderen. Dit gaat door middel van zogenaamde banner-advertenties die op diverse websites die de potentiële klant bezoekt vertoond worden. Het doel is om de aandacht van de bezoeker te trekken, de bezoeker zo weer terug naar uw website te halen en ervoor te zorgen dat er toch een conversie plaatsvindt.

 

Grootste voordelen van remarketing:

Er is al sprake van interesse
De bezoekers zijn al eerder op uw website geweest, waardoor ze wellicht eerder overgaan op conversie
Relatief lage kosten per klik
Wederom omdat de bezoeker al is aangesproken door de producten of diensten. De kans op conversie met één klik is daardoor groter.
Makkelijke bijverkoop/cross-selling
Als uw product of dienst al in het interessegebied van de bezoeker ligt, bestaat de kans dat zij naast het product waarvoor u remarketing inzet ook nog andere zaken aanschaffen.
Talloze mogelijkheden
Remarketing kan worden ingezet in het Zoeknetwerk (Search), Display Netwerk (Display), Product Listing Ads (Shopping) en met Facebook-advertenties.

Effectief met AdWords

Wanneer u remarketing met AdWords combineert, kan de bezoeker dezelfde banner-advertentie op verschillende plekken te zien krijgen. De kans bestaat dat hij of zij hierdoor geïrriteerd raakt. Het succes van remarketing is daarom afhankelijk van verschillende factoren. Selecteer dus zorgvuldig waar en wanneer u remarketing wilt gebruiken. Omdat remarketing het gedrag van de bezoeker meet, is er overigens een voorwaarde dat de bezoeker “cookies” heeft geaccepteerd. We gaan hier nu niet verder op in, maar een cookie-melding moet dus altijd op de website zichtbaar zijn.

De juiste remarketingstrategie

Al met al is het belangrijk om vooraf na te denken wat u wilt bereiken met remarketing. Welke doelstellingen zijn voor u en uw onderneming belangrijk? Wie is uw doelgroep en hoe kenmerkt die zich? Wat kan er op korte en op lange termijn worden behaald en welke manier is daar het beste voor? Houd hierbij rekening met de waarde van één conversie en hoe u uw remarketingstrategie zo rendabel mogelijk kunt maken. Uiteraard helpen wij u hier graag bij.

Benieuwd of remarketing succesvol kan zijn voor uw onderneming? MKB ClickService denkt met u mee! Neem contact met ons op of plan een adviesgesprek met uw campagnespecialist in. U bereikt ons via 030-2669666 of het online contactformulier.

Remarketing

Bron:SponsoredLinx

 

Stefanie Brant - SEA-specialist

MKB ClickService