Samen groeien en ontwikkelen: interview met Edith

10 November 2017

Edith (24) zocht een werkplek waar zij zich meer kon specialiseren en kwam daardoor bij MKB ClickService terecht. Inmiddels heeft zij haar draai meer dan gevonden in ons team van marketingspecialisten en vindt zij het ontzettend leuk om ondernemers te helpen groeien en samen met hen vorm te geven aan hun bedrijf. Als klanten met ideeën komen, vind ik dat fantastisch. Dan krijg je écht de beste campagnes.

Het juiste specialisme

Edith is haar marketingcarrière gestart op een plek waar zij al snel opmerkte dat ze zich verder wilde specialiseren in een specifiek onderwerp. Toen MKB ClickService op haar pad kwam, trok de nadruk op SEA haar dan ook erg aan. Omdat je weet waar je het over hebt, kun je een bedrijf echt helpen verbeteren. We zien zwart op wit wat er gebeurt op een website, wat er werkt en wat niet en hoe je daarmee verder kunt gaan. Het is niet gevoelsmatig, je kunt het echt onderbouwen.

De focus op het midden- en kleinbedrijfsleven is tevens iets wat Edith aanspreekt. Het is heel persoonlijk. Met grote bedrijven moet je vaak door meerdere afdelingen heen werken. Ik spreek meestal gewoon de eigenaren. Die hebben hart voor de zaak en vertellen echt met passie over hun product. De lijnen zijn heel kort. Bovendien merk je dat je zulke bedrijven groter, beter of überhaupt lopend kunt maken. Dat is het uiteindelijke doel. Als dat lukt is dat natuurlijk geweldig.

Leercurve in kennis en contact

In haar tijd hier heeft Edith al een behoorlijke ontwikkeling doorgemaakt. Bij aanvang begon zij met het ondersteunen van collega’s. We hebben een rijke geschiedenis aan verschillende klanten, zo vertelt ze. Je leert en verbreedt je kennis. Wat zij bij haar eerste werkzaamheden heeft geleerd, heeft zij later bij haar eigen klanten toe kunnen passen. Wat ze hierbij tevens als prettig heeft ervaren, is het feit dat ze aan collega’s altijd alles kan vragen. Inmiddels heeft ze als volwaardig SEA-specialist een eigen klantenbestand met ondernemers in alle soorten en maten opgebouwd. Je leert omgaan met allerlei typen mensen. Soms komen dingen uit een hele onverwachte hoek. Dat is juist erg leuk en daarin ligt ook de uitdaging.

Haar groei merkt zij bij uitstek in het contact met klanten en de adviserende rol die zij aan kan nemen. Zo gaat zij graag het gesprek aan met ondernemers om erachter te komen hoe zij zich voor hen kan inzetten. Met doorvragen kom je tot de kern van het verhaal. Waar wilt u het liefste de focus op hebben? Wat kunnen wij voor u betekenen? Op die manier helpt zij klanten hun bedrijf vorm en richting te geven.

Resultaat komt van beide kanten

Input van haar klanten is voor Edith ontzettend waardevol. Niet alleen in de vorm van feedback, maar evengoed om überhaupt een sterke start te maken en later om aanpassingen door te voeren. Ik probeer het aandragen van ideeën altijd aan te moedigen. Onze klant kent zijn of haar bedrijf natuurlijk beter dan wij. Aan de hand van ideeën en feedback kan Edith vervolgens aanpassingen maken en zo de resultaten zo goed mogelijk sturen. Niet alleen nuttig, maar ook gewoon leuk! Er is altijd meer haalbaar. Je kunt dus samen blijven denken over verbeteringen. En als dat van twee kanten komt, is het gewoon nóg beter!

Edith maakt deel uit van ons team enthousiaste en betrokken projectbeheerders. Kennismaken met een van hen en ontdekken wat wij voor u kunnen betekenen? Bel gerust naar 030 266 9666 voor meer informatie. Wij denken mee met het MKB!

*Edith, SEA specialist