Van Google AdWords naar Google Ads

26 July 2018

In de 18 jaar sinds de oprichting is het advertentieplatform van Google blijven groeien en ontwikkelen. Het brengt dan ook steeds weer nieuwe mogelijkheden met zich mee. De meest recente verandering heeft plaatsgevonden op 24 juli 2018. Google AdWords is van naam veranderen in Google Ads. Wat houdt dit nieuwe merk precies in en wat is het verschil met het oude Google AdWords? Daar vertelt MKB ClickService u graag wat meer over.

Nieuw jasje, vertrouwde service

Eén ding is in ieder geval zeker: u hoeft zich geen zorgen te maken over deze verandering. Er gaat geen data verloren en uw campagne blijft gewoon zoals tevoren lopen. De naam, het logo, de URL en de interface worden in een nieuw jasje gestoken, maar de service blijft in principe hetzelfde. Alleen dan met een update.

Het belangrijkste verschil is namelijk dat er nu in één keer op meerdere platforms van Google geadverteerd kan worden. Niet alleen via de reguliere zoekresultaten, maar ook via Display (banners op andere websites), YouTube en Google Maps. Op die manier kunnen potentiële klanten u op veel verschillende manieren vinden en bereiken, zonder dat hier verschillende kanalen voor moeten worden ingezet.

Wat verandert er nog meer?

Dit is overigens niet de enige verandering van Google. Zo zullen Google Analytics 360 en Double Click Digital Marketing samen worden gevoegd tot Google Marketing Platform, en worden Double Click for Publishers en Double Click Ad Exchange gezamenlijk omgedoopt tot Google Ad Manager. Dit zijn echter veranderingen waar u als klant van MKB ClickService niet mee te maken zult krijgen, aangezien deze services zijn gericht op multinationals die een miljoenenomzet draaien. Google Ads is voor u als klein ondernemer nog steeds het geschikte platform.

Heeft u nog vragen over de omslag van Google AdWords naar Google Ads? Neem gerust contact op met MKB ClickService door te bellen naar 030 – 266 96 66. Wij staan voor u klaar met raad en daad!