Van ZZP naar het MKB: interview met Roy

13 April 2018

Zo veel mogelijk kennis opdoen, voor iedere klant de beste oplossing bedenken en ondertussen niet al te formeel bezig zijn: zo staat projectbeheerder Roy (27) in zijn werk bij MKB ClickService. “Elke dag leer ik wel wat bij,” vertelt hij. “Zo wil ik echt een expert worden. Geen probleem meer krijgen dat ik niet zelf kan oplossen.”

Een zelfstandig begin

Na zijn marketingopleiding te hebben afgerond, is Roy een tijdje zzp’er geweest. “Toen ik van school kwam, had ik het gevoel dat ik overal wel iets van wist, maar van niets heel veel. Een manusje van alles, maar een meester van niets.” Op zijn eerste werkplek merkte hij al gauw dat dit niet was waar hij in door wilde, maar reageren op vacatures wilde maar geen vruchten afwerpen door zijn beperkte ervaring. Roy heeft altijd al interesse gehad in de festival- en evenementenwereld. Toen hij merkte dat er werk in deze branche viel te verdienen, besloot hij zich als zzp’er te registreren om opdrachten binnen te halen.

Zelfstandige met beperkte ervaring zijn, brengt wel een zekere mate van onzekerheid met zich mee. Het festivalseizoen verstreek en daarmee verdwenen de opdrachten. “Op de lange termijn zag ik er voor mij geen brood in. Daarom besloot ik mij met die ervaring die ik had opgedaan mijn pijlen weer op vacatures te richten.” Zo is hij bij MKB ClickService beland. “Nu kan ik meer aan mijn online marketing skills werken.”

Leren, leren en nog eens leren

MKB ClickService is een uitstekende werkplek voor startende online marketeers. Wij verwelkomen jonge, leergierige professionals maar al te graag en hopen hen net zo veel te helpen als zij ons helpen. Dat blijkt tevens uit Roy’s carrière bij ons tot dusver. In de tijd dat hij bij ons zit, heeft hij zich al ontwikkeld tot heus SEA-specialist. En dat kan alleen nog maar verbeteren! “Vooral als starter leer ik hier heel veel. Bovendien leer ik eigenlijk precies wat ik wil leren en waar ik in verder wil.”

Want verder, dat wil Roy wel. Het uiteindelijke doel is net zo veel kennis over marketing opdoen als de teamleider of manager. “Ik wil gewoon alles leren wat ik hier maar zou kunnen leren. Echt een expert worden en geen probleem meer krijgen dat ik niet zelf kan oplossen.” Dat is niet alleen prettig voor Roy’s persoonlijke ontwikkeling, maar draagt ook bij aan een zo compleet mogelijke dienstverlening naar zijn klanten toe. “Uiteraard wil je voor iedereen de beste oplossing!”

Begrip voor het MKB

Zijn enthousiasme en inzet zijn niet het enige wat zijn klanten wel kunnen waarderen aan Roy. Omdat hij zelf zzp’er is geweest, heeft hij veel begrip van zijn huidige doelgroep. “Ik weet dat het moeilijk kan zijn om je hoofd boven water te houden. Dus ik denk dat ik wel goed in kan spelen op wat mijn klanten willen.”

“Bovendien ben ik nooit al te formeel, dat is vaak helemaal niet nodig. Ik merk dat ik best snel een goede band heb met mijn klanten. Ik noem ze ook gewoon bij hun voornaam.”

Hoewel hij best even een omweg heeft gemaakt, is Roy bij MKB ClickService uiteindelijk goed terecht gekomen. Hier heeft hij de vrijheid om zichzelf nog steeds verder te ontwikkelen en ondertussen zijn klanten zo goed mogelijk te helpen met hun online vindbaarheid.

Op onze productieafdeling werken nog veel meer enthousiaste online marketeers net zoals Roy. Heeft u vragen over uw campagne of landingspagina’s? Dan zijn zij degenen waar u naar op zoek bent. Bel naar 030 – 266 96 66 om met MKB ClickService in contact te komen!