Hoe werkt Google Ads?
Google Ads is een advertentieprogramma om te adverteren bij Google in de vorm van gesponsorde links boven of onder de organische zoekresultaten. Door trefwoorden – ofwel zoektermen – te kiezen die bij uw bedrijfsactiviteiten aansluiten, bepaalt u bij welke zoekresultaten uw advertenties vertoond worden. Zo kunnen potentiële klanten die naar deze termen zoeken makkelijker op uw website terecht komen. De zichtbaarheid van uw advertentie is afhankelijk van enkele factoren, waaronder de concurrentie binnen in de sector en het beschikbare dagbudget. Het grote voordeel van Ads is dat u betaalt per effectieve click op uw advertentie (kosten per klik). U kunt dus geheel zelf bepalen hoeveel u per dag uitgeeft door middel van een dagbudget. Zodra het budget besteed is, verschijnt uw advertentie niet meer tot de volgende dag.
Wat is het verschil tussen de organische en gesponsorde zoekresultaten in Google?
De organische zoekresultaten in Google zijn de natuurlijke resultaten. De gesponsorde zoekresultaten zijn de advertenties die boven en onder de organische resultaten worden getoond.
Wat is een campagne?
Een campagne stelt ons in staat uw advertenties te beheren en ervoor te zorgen dat u gevonden kunt worden op zoektermen die het beste aansluiten op uw bedrijfsactiviteiten. Tevens kunnen we specifieke instellingen zoals regio, taal en budget hierin beheren. Met een campagne streven we naar een zo’n hoog mogelijke vermelding in Google.
Wat is een advertentiegroep?
Met een advertentiegroep bedoelen we de combinatie van een advertentie met een reeks zoektermen. De advertentie verschijnt in de zoekresultaten als de zoekterm waarop potentiële klanten zoeken voorkomt in de reeks met zoektermen waaraan de advertentie gekoppeld is. Uw projectbeheerder maakt doorgaans meerdere advertenties aan voor één advertentiegroep. Toch verschijnt er steeds maar één advertentie in de zoekresultaten.
Waarom is het beter om meerdere woorden op te nemen in mijn campagne?
Door verschillende trefwoorden en trefwoordcombinaties van eenzelfde activiteit toe te voegen, kunnen we de meest rendabele trefwoorden filteren. Vervolgens stellen we een optimale Ads-campagne op. Zo streven wij ernaar zoveel mogelijk potentieel geïnteresseerde bezoekers naar uw landingspagina’s te trekken.
Hoeveel advertenties stellen jullie op?
In principe kunnen we oneindig veel advertenties voor u maken. Uw projectbeheerder zal u adviseren in de hoeveelheid advertenties en de bijpassende zoektermen. Hij of zij kijkt wat er voor u nodig is en wat past bij uw budget. Indien u dit wilt bespreken, kunt u uw projectbeheerder tijdens werktijden telefonisch op het nummer 030-2669666 of via zijn of haar persoonlijke mailadres bereiken. Wanneer u telefonisch contact opneemt, dient u aan te geven dat u uw projectbeheerder wenst te spreken. Wij zullen u, indien mogelijk, spoedig doorverbinden met de betreffende persoon. .
Is het mogelijk om twee campagnes tegelijk in te zetten op mijn landingspagina’s?
Nee, het is niet mogelijk om twee campagnes tegelijk in te zetten op uw landingspagina’s. Wanneer er twee Ads-campagnes op eenzelfde domeinnaam actief staan, zullen deze het tegen elkaar op moeten nemen. Concreet betekent dit dat de biedingen van beide campagnes met elkaar en met andere campagnes moeten concurreren. Dit drijft de concurrentie onnodig op en verlaagt uw kans gevonden te worden, zeker gezien er slechts één Ads-campagne op dezelfde URL verschijnt.
Kan ik voor elk soort dienst of onderwerp advertenties publiceren?
Nee, u kunt niet voor elk soort dienst of onderwerp advertenties publiceren. Google is er zich bewust van dat niet alleen volwassenen het internet gebruiken. Om kinderen te beschermen, moeten alle advertenties ‘gezinsvriendelijk’ zijn. Uw advertenties en website moeten dan ook vrij zijn van onder meer:
- Inhoud voor volwassenen
- Auteursrechten
- Kansspelen en spellen
- Gezondheidszorg en geneesmiddelen
- Politieke content
- Financiële dienstverlening
- Handelsmerken
- Wettelijke vereisten. Voor een volledig overzicht van beperkte content kunt u het Ads-beleid raadplegen.
Kan ik de automatische incasso verschuiven naar een andere datum?
Nee, het verschuiven van de automatische incasso is niet mogelijk. Wij incasseren altijd de eerste week van de maand. Als dit niet lukt dan doen wij een 2e poging tot incasso in de 2de week van de maand. Om die reden is het niet mogelijk de facturatie te verschuiven naar een datum welke de klant beter uitkomt.
Wat is mijn betalingstermijn?
De betalingstermijn is 8 dagen.
Op welk rekeningnummer kan ik mijn factuurbedrag overmaken?
U kunt het bedrag van uw factuur overmaken op het volgende rekeningnummer t.n.v. MKB ClickService: IBAN: BE73 7310 3974 9460 BIC: KRED BE BB
Ik wil mijn contract niet verlengen. Wat is mijn opzegtermijn?
Als u uw contract niet wilt verlengen dient u dit drie maanden voor einddatum aan ons door te geven. Dit doet u door ons een aangetekende brief (Middenweg 23, 3401 MB IJsselstein, t.a.v. MKB ClickService) te sturen.
Wat is de einddatum van mijn contract?
Als u informatie wilt over uw overeenkomstduur kunt u contact opnemen met uw accountmanager. Onze accountmanagers zijn tijdens werktijden telefonisch op het nummer 030-2669666 of via hun persoonlijke mailadres te bereiken. Zij kunnen u voorzien van de juiste informatie. Wanneer u telefonisch contact opneemt, dient u de naam van uw accountmanager door te geven. Wij zullen u, indien mogelijk, spoedig doorverbinden met de betreffende persoon.
Ik ga stoppen met mijn onderneming. Wat nu?
Als u gaat stoppen met uw onderneming kunt u contact opnemen met uw accountmanager. De accountmanager zal samen met u kijken naar een oplossing. Onze accountmanagers zijn tijdens werktijden telefonisch op het nummer 030-2669666 of via hun persoonlijke mailadres te bereiken. Wanneer u telefonisch contact opneemt, dient u de naam van uw accountmanager door te geven. Wij zullen u, indien mogelijk, spoedig doorverbinden met de betreffende persoon.
Hoe check ik jullie referenties?
Als u onze referenties wilt checken kunt u contact met ons opnemen. Wij kunnen u in contact brengen met één van onze klanten. U bereikt ons op werkdagen tussen 08:00 en 18:00 uur telefonisch op het nummer 030-2669666 of per mail (info@mkbclickservice.nl). Wilt u alvast weten wat tevreden klanten over ons zeggen? Kijk dan op onze ervaringen-/referentiepagina.
Hoe bereik ik mijn vaste accountmanager of projectbeheerder?
U kunt uw accountmanager of projectbeheerder tijdens werktijden bereiken via zijn of haar persoonlijke mailadres of per telefoon door te bellen naar 030-2669666. Wanneer u telefonisch contact opneemt, dient u de naam van uw accountmanager of projectbeheerder door te geven. Wij zullen u, indien mogelijk, spoedig doorverbinden met de betreffende persoon.
Kan ik een afspraak maken met mijn accountmanager of projectbeheerder?
U bent altijd van harte welkom om langs te komen op ons kantoor in IJsselstein. Neem contact op met uw accountmanager of projectbeheerder om een afspraak in te plannen. Onze medewerkers zijn tijdens werktijden via hun persoonlijke mailadres of telefonisch op het nummer 030-2669666 te bereiken. Wanneer u telefonisch contact opneemt, dient u de naam van uw accountmanager of projectbeheerder door te geven. Wij zullen u, indien mogelijk, spoedig doorverbinden met de betreffende persoon.
Ik ben mijn inloggegevens kwijt van mijn persoonlijke pagina. Hoe vraag ik deze opnieuw op?
U kunt contact opnemen met uw accountmanager of projectbeheerder. Hij of zij kan u voorzien van nieuwe inloggegevens. U kunt de accountmanager of projectbeheerder tijdens werktijden telefonisch op het nummer 030-2669666 of via zijn of haar persoonlijke mailadres bereiken. Wanneer u telefonisch contact opneemt, dient u de naam van de accountmanager of projectbeheerder door te geven. Wij zullen u, indien mogelijk, spoedig doorverbinden met de betreffende persoon.